Wednesday, December 2, 2009

Kek Lapis Asam Manis



Kek Lapis Asam Manis Ummi... (kedekut Haw Flakes)

Musim cuti sekolah yang panjang memang sentiasa dinantikan oleh aku setiap tahun...apa taknya, waktu nielah yang paling sesuai untuk mencuba pelbagai resepi kuih-muih dan lauk pauk yang aku tak pernah buat...suami dan anak-anakku bukan minat sangat sebenarnya kek-kek nie...tapi atas desakan minat aku buat juga kemudian aku pos ler kat kawan-kawan aku rasa...hehehe....

Resepi nie aku dapat kat mak sedara aku yang dok kat sabak bernam...kebetulan tahun nie, mereka sekeluarga beraya di taiping..jadi aku pun minta ler resepi kat dia...rata-rata mak sedara memuji keenakkan kek asam manisnya...yang menariknya..kek nie tak menggunakan biskut krim crackers seperti yang sering orang lain gunakannya tetapi menggantikannya dengan biskut soda...tak biasa dengarkan??? hehehe...

Jadi inilah hasilnya (gambar di atas), komen mak sedap katanya...tapi pasal apa kedekut bebenor haw flakesnya?....jawapannya...malas nak pi kedai...kebetulan itu je yang ada...haha...lain kali jelah yer...

No comments:

Post a Comment