Tuesday, December 29, 2009

Geramnyerrrrrrrrrrrr.....

Mi...mi...nak lor....kata anakku Razin yang baru pandai nak bercakap....
Sat...sat...telur tu tak masak lagi...sat gi ummi rebus, adik nak telur???tanya aku pada Razin.
Aku pun apalagi...terus jelah capai periuk untuk merebus telur.

5 minit kemudian....

Mi...mi..mi....lor pah....lor pah....kata Razin padaku.
Apa bendanya adik? sat ler ummi tengah rebuslah nie...sabar sket.
Mi...mi...mi lor pah..lor pah...katanya lagi.
Apa bendanya budak nie nak cakap nie...(kataku dalam hati) sambil mengekor belakang anakku.

Ya Allah!!!!...terkejut beruk jugalah bila aku tengok tilam santai aku dilumuri dengan telur...(geram tak usah citerlah) bagi dulu...baru puas hati.

Patutlah lor pah..lor pah..rupanya telur tertumpah...dipendekkan citer mendobilah aku ari nie...sabor jelah.


Inilah rupanya tilam santai aku tue....

No comments:

Post a Comment