Monday, November 23, 2009

KONVO PASTI



Gambar di atas aku ambil masa majlis konvokesyen anakku Syuhada dan Razin yang berlangsung pada 15 November yang lepas. Inilah wajah-wajah tenaga pengajar PASTI Padang Siding...dan yang paling pentingnya mereka inilah guru anak-anakku...aku tabik springlah kat diaorang...apa taknya, dari awal tahun anakku Syuhada cakap tak berapa terus (pelat), la nie boleh bercakap dengan teratur. Pergi sekolah masih memakai pampers..la nie boleh menguruskan diri ke tandas tanpa bantuanku. Perkara yang paling membanggakan aku apabila Syuhada boleh mengenal dan menyebut setiap huruf yang ada dalam IQRA'. Wah! besarnya pengorbananmu guru.

Walaupun aku juga seorang guru, tapi aku tak mampu mengajar anakku sendiri...biasalah... belajar dengan ummi dan abinya...silap hari bulan kita diajarnya. Jadi aku menyerahkan segala urusan mendidik kepada guru anak-anakku...aku hanya memantau dari belakang. Jika selama ini aku mendidik anak-anak muridku dengan ikhlas..maka tidak mustahil jugalah anakku mendapat balasannya...Tuhan itu MAHA ADIL pada makhluknya...Aminnnnnn...

No comments:

Post a Comment