Saturday, November 14, 2009

Bola Jaring




Kejohanan Bola Jaring Pendidikan Khas Peringkat Kebangsaan telah pun berlangsung pada 9hb - 12hb Oktober 2009 baru-baru nie. Pemergian aku ke negeri Melaka Bandaraya Bersejarah adalah membawa pasukan Bola Jaring Kontigen Perlis buat julung-julung kalinya...mencabar juga yek!. Pasukan Perlis bertemu dengan Melaka (Johan 3 tahun berturut-turut) pada hari pertama, dibelasah teruk jugalah 17 : 0 . Aku yang menyaksikan perlawanan persahabatan tersebut terkedu melihat aksi anak-anak murid berkeperluan khas begitu lincah di padang seolah-olah tiada kecacatan.

Hari yang sama juga kami bertemu dengan pasukan Negeri Sembilan yang tidak kurang hebatnya dan membelasah pasukan Perlis 7 : 0. Apalagi balik bungkus bajulah kami....tidak tahu di mana silapnya sedangkan latihan hampir 3 minggu dijalankan di SMK Syed Hassan. Anak-anak didik kami jadi kehilangan arah sampai tidak tahu mengambil posisi masing-masing. Akhirnya aku akur, mereka perlukan lebih masa untuk memahami konsep permainan.

Apa-apa pun, kalian telah buat yang terbaik dan jutaan terima kasih buat pasukan tuan rumah yang memberikan layanan yang sangat istimewa buat kami...bukan setakat makanan, penginapan yang selesa malah memberikan pakej perlancongan percuma kepada kami semua...terima kasih banyak-banyak.

No comments:

Post a Comment