Monday, September 7, 2009

Alahai Joi......

"Igggu,....ngopar...nak ngokan....leh aaaar..... kata Joi...

"tak boleh ler Joi, kat sekolah semua kawan-kawan posa...makan kat umah yer...pujuk aku...

Ditangan Joi dah ada nasi lemak daun pisang berserta kuih donat...dalam ati aku berkata-kata gak...tang mana plak orang jual dalam bulan-bulan posa nie....siap bungkus ngan daun pisang lagi tu...ish...ish...takkan beli kat kedai Cina kot????....

Punyalah anak muridku frust tak dapat makan...sampai meniarap atas lantai...jenuh pujuk suruh bangun...last-last merangkak plak pusing satu kelas...Alahai...tang ni aku lemah nie....bab pujuk-memujuk nie aku kalah ler...suami pun aku tak pujuk....anak lebih lagilah...

Agak lama jugalah aku main tarik tali dengan Joi...akhirnya dia bangun....dah abis satu masa...tak jadi ngajar aku ari tue....kat bawah nie sempat gak ler aku snap aksi Joi dalam kelas...bila imbas kembali detik tue...aku tersenyum sendirian mengenangkan anak-anak istimewa nie yang memang kuat merajuk....



No comments:

Post a Comment